• 1403/09/17 - 11:55
  • - تعداد بازدید: 47
  • - تعداد بازدیدکننده: 46
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
گذر از مدیریت سنتی به هوشمند در شرکت

در نشست بررسی راهکارهای اجرایی عبور از پیک بار 1404 در شرکت توزیع برق استان سمنان تاکید شد؛ گذر از مدیریت سنتی به هوشمند در شرکت های توزیع

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در بازدید از شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به اهمیت گذر از مدیریت سنتی به مدیریت فعال هوشمند در شرکت‌های توزیع اشاره داشت و افزود: این شرکت یک سازمان منسجم فعال و همسو با اهداف تعیین شده است و اراده انجام کار منسجم در آن به وضوح دیده می‌شود.

در نشست بررسی راهکارهای اجرایی عبور از پیک بار 1404 در شرکت توزیع برق استان سمنان تاکید شد؛

گذر از مدیریت سنتی به هوشمند در شرکت های توزیع

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در بازدید از شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به اهمیت گذر از مدیریت سنتی به مدیریت فعال هوشمند در شرکت‌های توزیع اشاره داشت و افزود: این شرکت یک سازمان منسجم فعال و همسو با اهداف تعیین شده است و اراده انجام کار منسجم در آن به وضوح دیده می‌شود.

محسن ذبیحی افزود: برخی از شرکت‌ها می‌توانند در انجام ابلاغیه ‌های تکلیفی پیش قدم و طلایه‌دار باشند تا با بررسی نقاط قابل بهبود و نقاط قوت برنامه‌های مرتبط با گذر از مدیریت سنتی به مدیریت فعال و هوشمند سیستم توزیع‌ را احصا نمایند تا زمینه ساز این اقدام باشند و به نقطه ایده‌آل آن برسیم که توزیع برق استان سمنان با توجه با بافت شبکه، نیروی انسانی و دانش و تخصص موجود یکی از گزینه‌های این آزمون می‌باشد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر توجه ویژه به فرایندها را در گام نخست پراهمیت دانست و گفت: در صورتی که اجرای دستورالعمل‌ها بهبودی را ایجاد نمی‌کند الزامی به ادامه آن نیست و با ارسال بازخورد موضوع می‌تواند روش صحیح را کشف و نسبت به اصلاح آن اقدام نمود.

ذبیحی تصریح داشت: گام دوم، اجرای درست دستورالعمل‌ها است که خوشبختانه ردی از شروع آنها در شرکت توزیع سمنان وجود دارد و امیدواریم در آینده این مهم به صورت کامل انجام گردد و با تلاش مضاعف این امر دست یافتنی است.

وی با اشاره به گام سوم این فرایند تاکید کرد: کار درست را باید به درستی انجام داد و انجام امور با عیب، هر چند اندک با توجه به نداشتن فرصت اندک تا زمان فرارسیدن پیک بار سال ۱۴۰۴ به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست و باید سعی شود دستورالعمل‌ها با عیب صفر اجرایی گردند.

وی تصریح کرد: کنترل کیفی بر روی تجهیزات و عملیات اجرایی صحیح دو بال مورد نیاز برای انجام اقدامات بدون ایراد است و دقت اقدامات را تضمین خواهد نمود، هر چه به این موضوع توجه شود در فرایندهای اجرای درست امور تاثیرگذار است.

معاون هماهنگی توزیع در شرکت توانیر با یادآوری مسئله ناترازی برق در تابستان به جهت کمبود تولید و در زمستان به دلیل کمبود سوخت نیروگاه‌ها افزود: سه برنامه جدی را در اولویت شرکت توانیر برای مقابله با ناترازی در نظر گرفته‌ایم و پیشرفت آنها تابع دو فاکتور منابع مالی مورد نیاز و قوانین و مقررات مرتبط با این حوزه می‌باشد که متاسفانه هیچ کدام از این عوامل به طور کامل در اختیار نیست و باید با انجام و یا خلق روش‌های نوآورانه هرچه بیشتر اختیار این فاکتور در دست داشته باشیم تا به یاری خداوند از اوج تابستان آینده عبور نماییم.

محسن ذبیحی به سه عامل مهم اجرایی عبور از اوج بار اشاره داشت و افزود: هوشمندسازی و کنترل پذیری، تولید در توزیع با افزایش احداث نیروگاه‌های خورشیدی و مقیاس کوچک و کاهش تلفات با روش‌هایی مانند مقابله با رمزارزهای غیرمجاز، برق‌های غیرمجاز و اقدامات فنی کمک شایانی به هدف ایده آل صنعت برق که همان جبران ناترازی است، خواهد نمود که لازمه آنها تمرکز و هوشمندی است تا با استفاده از منابع، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به بخش بزرگی از این اهداف نائل آییم و از افزایش بار شبکه در تابستان جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات گفته شده و بخش اعظمی از آن به اهمیت و استفاده از فناوری‌های روز ارتباط دارد و تاکید می‌شود در بخش فناوری اطلاعات هر چقدر هزینه انجام شود در واقع سرمایه‌گذاری است و تمامی فرایندهای شرکت توزیع باید در آینده نزدیک مرتبط با سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) بوده و مبتنی بر حوزه   ITباشد.

گفتنی است: در این سفر یک روزه که با بازدید از وضعیت شبکه‌های توزیع برق و نحوه اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی شرکت توانیر در شهرستان های سمنان، گرمسار و مهدیشهر همراه بود، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، حامد احمدی مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر و مجموعه معاونین و مدیران شرکت توزیع برق استان سمنان حضور داشتند که در نشست پایانی آن سیدمحمد حسینی نژاد گزارش مبسوط، از وضعیت شبکه، هوشمندسازی، کاهش تلفات، کشف رمزارز غیرمجاز، کنترل هوشمند، فرایندهای مرتبط با معاونت‌های فروش و خدمات مشترکین، برنامه‌ریزی و مهندسی بهره‌برداری و دیسپاچینگ و اقدامات حقوقی ارائه و ضمن ارائه گزارش تخصصی به مطرح نمودن مشکلات و دغدغه‌های همکاران در حوزه‌های مورد الاشاره پرداخته شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 3941
کلمات کلیدی
روابط عمومی
خبرنگار

روابط عمومی

تنظیمات قالب